sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Sukkasadon ensimmäinen pari on valmis!

Niin se vaan sukkasato pyörähti käyntiin ja minä tietenkin otin ilon irti vapaasta viikonlopusta, kuinkas muutenkaan kuin neuloen!

Ensimmäinen pari valmistui suht nopeasti. En vaan laisinkaan muistanut, miten inhottavaa musta lanka on neuloa. Nyt taas hetken muistan. Mustaa lankaa käytän mielelläni tehostelankana, mutta kokonaisen sukkaparin neulominen tuosta väristä on erittäin epämiellyttävää. Kerroksia on hankala laskea ja hämärässä neulominen on yllättävän vaikeaa verrattuna kirkkaamman värisiin lankoihin.

Tässä kuitenkin nyt lopputulos:



Lanka: Novita 7 veljestä (musta)
Puikot: 3.75 mm Kollagé
Koko: miesten 43
Malli: osittain Novitan sukkaextran malli Ö ja loput perussukkaa sovellettuna
Kulutus: 132 g

Seuraavat sukat ovat jo puikoilla ja hyvää vauhtia valmistumassa! Huomenna tahti taas hiipuu, koska töissä ollessa ei tietenkään neulota ja illalla matkustan tallille tekemään iltatallin. Lisäksi viikonloppuna on edessä reissu Kroatiaan, joten sinne en puikkoja mukaan ota. Yksi kerta lentokentällä tappelua puisista sukkapuikoista riitti minulle. Mieluummin olen kokonaan neulomatta tuon reissun (pe-ma) ja nautin vain maisemista vaikka kieltämättä mieli tekisi neuloa...

Nuo juuri aloitetut sukat ovatkin sitten naisten kokoa ja mallina on mun yksi lemppareista: Broken Seed Stitch Socks

Lisäksi olen saanut valmiiksi myös yhdet UFOutuneet sukat! Hirmuinen saavutus! :D Minulla monesti meinaa iskeä toisen sukan syndrooma, joten olen enemmän kuin tyytyväinen, että ne nyt ovat valmiit. Sukkasatoon ne eivät käy, koska ovat aloitettu jo aiemmin. Kyseiset sukat ovat menossa pikkusisarelleni syntymäpäivälahjaksi. Bloggaan niistä enemmän kun saan ne toimitettua saajalleen ja kuvattua ne hänen jalassaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti